22 aprilie 2013

21.04.13 - Cheile Ampoiței și Cetatea Alba-Iulia

Cu dor de plimbare, însă doar o zi la dispoziție, am ales să vizităm Cheile Ampoiței și Cetatea Alba Carolina din Alba-Iulia. 
Rezervația Naturală Cheile Ampoiței se găsește pe cursul Pârâului Ampoița, iar la marginea Munților Trascăului se pot vedea cele trei masive de calcar, înalte de 44m, 27 m și 15m.

Am citit pe internet despre o frumoasă peșteră cu lilieci, așa că ne-am propus să o vizităm. După o trecere prin apă și un scurt traseu prin pădure am ajuns la obiectiv, însă spre dezamăgirea noastră și bucuria liliecilor, peștera este închisă pentru conservare.

Am continuat să urcăm câteva minute pe îngusta cărare, căutând alte peșteri și delectându-ne cu o priveliște de la înălțime.

După o mare gură de aer proaspăt, ne-am întors spre Alba, însă nu înainte de a ne opri la renumitele plăcinte de la Mama Luța. Trebuie să fii înarmat cu multă răbdare, fiindcă servirea durează destul de mult, însă foișoarele și ambientul rustic fac timpul să treacă mai ușor.
 
 
 
Cetatea Alba Carolina este impresionantă și merită vizitată, fiind o oază de relaxare, încărcată de istorie. Nu am prins momentul în care se face schimbul străjilor, însă poate ne vom reîntoarce cândva și vom acorda mai mult timp acestei frumoase cetăți.

 
 
 
 Astfel că ne-am bucurat de o zi de duminică minunată, care ne-a redat forța de a începe săptămâna plini de energie, cu zâmbetul pe buze!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu