27 ianuarie 2019

19.09.2018 Lacul Galcescu si Saua Piatra Taiata(muntii Parang)



          Mai aveam cateva zile de concediu , inainte sa ma intorc in Germania , cand am hotarat sa mai fac inca o plimbare in muntii Parang. Lacul Galcescu se afla la o altitudine de 1925 m.
         Am citit pe internet de un traseu frumos care incepe de la manastirea Jietului. Ajuns aici dupa 2 ore de condus , nu am gasit traseul marcat si am hotarat sa ma intorc cativa kilometri , pana la cabana Groapa Seaca. Patronul cabanei a fost foarte dragut cu mine , si mi-a explicat cel mai simplu traseu pentru a ajunge la lacul Galcescu. De la intersectia cu Obarsia Lotrului , mergi cativa kilometri pe Transalpina , iar inainte de o curba mare la stanga , unde de altfel se afla si un pod , in partea dreapta se afla un mic drum forestier pietruit la inceput.Daca esti putin mai atent se vede si marcajul cu cruce rosie.Apoi mai mergi vreo 4 kilometri pe drumul forestier. Este recomandat sa ai o masina cu garda mai inalta la sol , deoarece drumul este foarte denivelat , pe alocuri mlastinos si in plus se fac si exploatari lemnoase. Norocul meu ca eram cu motocicleta.Dupa ce parcurgi cei 4 kilometri in partea stanga este un indicator si o poteca ingusta. De aici incepe adevaratul traseu.


                                                             Am hotarat sa urc mai sus pana pe Saua Piatra Taiata


                                                                             In departare varful Mohoru(2337 m)


                                      In plan indepartat , imprejmuit de ceata se afla varful Parangul Mare(2519 m)


      Asta a fost ultimul traseu din aceasta vara si din acest concediu. Sper ca vara viitoare sa ma gaseasca la fel de sanatos , sa pot ajunge pe munte , locul unde ma simt acasa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu