12 iulie 2017

21-22 iunie Lacul Mija si Lacul Ana



          Se spune ca a treia oara e cu noroc. La mine nu a fost asa. De trei ori am urcat pe masivul Parang si nu am reusit sa vad lacul Mija din cauza conditiilor meteorologice. Dar a patra oara mi-a fost dat in sfarsit sa-l vad.
         In perioada 17-24 iunie am fost in Romania pentru a rezolva cateva probleme . Fiindca am rezolvat problemele in perioada scurta am avut timp sa mai vizitez si cateva obiective aflate pe lista mea.
        Astfel miercuri in 22 am hotarat sa urc din nou pe Parang sa vad lacul Mija. De dimineata m-am intalnit cu verisorii mei in Petrosani si am stat la o cafea si o poveste.Apoi am condus pana la telescaun , unde surpriza: ambele statii de telescaun erau inchise pentru revizie. Asa ca a trebuit sa-mi fortez masinuta(Fiat Punto) sa urce pana la capatul de sus al statiei de telescaun(peste 1600 m altitudine). Aici la inceput vremea nu a fost prea prielnica dar apoi a fost superba. De la masina am facut 2 ore pana la lac. Aici am intalnit 2 barbati pensionari iar unul dintre ei cutreiera muntii din 1969. Mi-a fost rusine sa-l intreb cati ani avea.Dupa ce am zabovit vreo jumatate de ora si am facut cateva poze am venit toti trei impreuna inapoi. Apoi am coborat cu masina si i-am lasat pe cei doi aproape de casa lor.


         A doua zi am hotarat impreuna cu parintii mei sa vizitam lacul Sfanta Ana. Acesta se afla in apropiere da localitatea Baile Tusnad. Este singurul lac vulcanic din Romania si s-a format pe fundul unui crater stins. Are o suprafata de 19, 50 ha si isi completeaza apele doar din precipitatii , el neavand izvoare care sa-l alimenteze.
        Cei 340 km i-am facut in 5 ore datorita aglomeratiei de pe sosele. Aici trebuie sa platesti o taxa de parcare de 10 lei daca vrei sa parchezi la prima parcare, sau ,20 de lei sa parchezi chiar langa lac. Noi am ales sa parcam in prima parcare , nu din lipsa de bani , ci pentru ca vroiam sa facem miscare. De aici am avut de mers 1 ,5 km pana la lac.


         Asa mi-am mai  incarcat bateriile si mi-am astamparat dorul de munte pana vine concediul.Sper ca in concediu sa am cel putin vreme cum am avut pe Parang.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu